اسپلیت یکی از سیستم های تهویه مناسب برای ساختمان های، مسکونی، اداری، تجاری، صنعتی و... می باشد، از آن جایی که هر مکانی همچون منازل و ادارات بخش ها و اتاق خای مختلفی دارند، تهیه چندین اسپلیت کار عاقلانه ای به نظر نمی رسد.

از این جهت امکان استفاده از داکت اسپلیت فراهم شد، دریچه داکت اسپلیت از مهم ترین اجزای این سیستم عنوان می شود در این مقاله متوجه به این سؤال که دریچه داکت اسپلیت چیست و آن را از کجا تهیه کنیم، پاسخ خواهیم داد.

دریچه داکت اسپلیت چیست؟

دریچه داکت اسپلیت دریچه ای کاربردی است که در بخش زیری دستگاه داکت اسپلیت و روی سقف کاذب نصب می شود، این دریچه محل دسترسی تعمیرکار دستگاه است و برای بازدید های دوره ای، سرویس و تعمیر داکت اسپلیت قابل استفاده است، ضمن این که این دستگاه برای مخفی نگهداشتن داکت اسپلیت از دید عموم نیز کاربردی می باشد.

در اصل می توان دریچه داکت اسپلیت را دریچه بازدید تأسیسات معرفی کرد، این دریچه با توجه به تناسب محیط و همچنین مواد و متریال مختلف طراحی و تولید می شود.

دریچه داکت اسپلیت را از کجا تهیه کنیم؟

در صورتی که به دریچه داکت اسپلیت نیاز دارید می توانید ازن دریچه را از شرکت تهویه آسیا خریداری کنید، شرکت تهویه آسیا از طریق همکاری با پرسنل مجرب و متخصص و با استفاده از مواد اولیه با کیفیت به تولید انواع دریچه داکت اسپلیت، دریچه کولر، دریچه فن کویل و... می پردازد.

انواع دریچه داکت اسپلیت

داکت اسپلیت در جنس های آلومینیوم، ام دی اف و پی وی سی تولید شده و دارای انواع مختلفی است که متناسب با فضاهای مختلف از آن ها استفاده می شود، در این مقاله به معرفی انواع داکت اسپلیت می پردازیم.

دریچه داکت اسپلیت آلومینیومی با درب ساده لولایی

دریچه داکت اسپلیت آلومینیومی با درب ساده لولایی از پر استفاده ترین و عمومی ترین دریچه های بازدید عنوان می شود، جنس دری و فریم این دریچه آلومینیومی است.

در این نوع دریچه درب به شکل کاملا صاف، بدون شیار و هیچگونه منفذی طراحی و ساخته می شود، در این نوع دریچه درب به طور کامل از دریچه جدا نمی شود و از طریق لولا به فریم متصل می شود.

دریچه داکت اسپلیت آلومینیومی با درب ساده وزنه ای

در دریچه بازد آلومینیومی با درب ساده وزمه ای امکان جدا شدن کامل درب در زمان بازدید و تعمیر دستگاه وجود دارد، این دریچه هیچگونه شیار، سوراخ و منفذی ندارد.

دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب شیار دار لولایی

این مدل از دریچه داکت اسپلیت دارای فریم و درب شیار دار می باشد، فریم این نوع دریچه دارای پروفیل مخصوص بوده و درب آن در ضخامت های مختلف و به صورت شیار دار تولید شده و با لولا به فریم متصل می شود، درب این دریچه دارای شیارهای گریلی 9 تا 18 سانتی متری است.

دریچه داکت اسپلیت آلومینیومی با درب شیار دار وزنه ای

این مدل از دریچه بازدید داکت اسپلیت دارای فریم و درب شیار دار آلومینیومی جداشونده است، و فریم آن با توجه به وزنه ای بودن درب آن دارای ساختار سه پری می باشد، در این حالت درب داکت اسپلیت به راحتی داخل سه پری جاسازی می شود.

این نوع از دریچه داکت اسپلیت نیز دارای شیارهای گریلی 9 و 18 سانتی متری است، شیارهای این مدل از دریچه کاملا موازی و متوازن در فاصله هایی یکسان در کنار هم قرار می گیرند، انطباق مسیر شیارها با مجل برگشت هوای دستگاه از ضروریت بالایی برخوردار است.

دریچه داکت اسپلیت آلومینیومی با درب خطی لولایی

فریم و درب این نوع از دریچه داکت اسپلیت از جنس آلومینیوم است، این مدل از دریچه آلومنیومی دارای دو قسمت درب و دریچه خطی است که دریچه خطی آن هوای محفظه ای که دستگاه درون آن قرار دارد را تامین می کند.

دریچه داکت اسپیلت آلومینیومی با درب مشبک لولایی

برای دستگاه های داکت اسپلیتی که محفظه شان به هوای بیشتری نیاز داشته باشد از دریچه بازدید درب مشبک لولایی استفاده می شود، از آن جایی که این مدل دارای سوراخ است امکان تردد هوا بیشتر از آن ها وجود دارد.

دریچه داکت اسپلیت آلومینیومی با درب مشبک وزنه ای

در صورتی که دستگاه داکت اسپلیت برای محفظه خود به تامین هوای تازه نیاز داشته باشد و دربی که برای آن تعبیه می شود امکان جابه جایی وزمه ای را داشته باشد باید از این نوع دریچه داکت اسپلیت استفاده شود، این دریچه دارای شبکه های لانه زنبوری بوده و هوای تازه را با بیشترین مقدار در اختیار دستگاه قرار می دهد.

دریچه بازدید داکت اسپیلت آلومینیومی با شیار پره Z

این مدل از دریچه داکت اسپلیت در دو مدل لولایی و شیاردار و درب شیاردار گریلی و در شکل Z تولید می شود،

دریچه داکت اسپلیت آلومینیومی با درب شیاردار مختلط

از آن جایی که برخی از داکت اسپلیت ها حجم هوای بیشتری را نیاز دارند لازم است که برای تامین هوای آن ها از دریچه بازدید مختلط بهره ببرید.