راهنمای خرید پرینترهای چندکاره

برای شمایی که قصد خرید دستگاه پرینتر چندکاره دارید قطعا مناسب است که این مقاله آوا فرهنگ آریا را بخوانید تا راهنمای خرید پرینترهای چندکاره به شما کمک کند که بتوانید دستگاه پرینتر چند کاره خود را با توجه به نیازها و کاربردها انتخاب کنید، همان طور که از اسمش معلوم است دستگاه پرینتر چند کاره می تواند چندین کار انجام بدهد و دستگاه کاملا مناسبی برای استفاده در محیط های اداری، سازمان های دولتی و خصوصی و حتی در منزل است پس برای آشنایی بیشتر با این دستگاه پرینتر با ما همراه باشید:

پرینتر چندکاره

پرینتر چندکاره یک دستگاهی می باشد که از عملکردهای چاپگر، کپی، اسکنر یا فاکس برخوردار است، به همین دلیل می تواند انتخاب بسیار خوبی برای مشاغل اداری، دولتی و یا حتی کار در منزل باشد چرا که به بهبود گردش کار بسیار کمک می کند و هزینه ها را کاهش  می دهد و دیگر مجبور به تهیه چند دستگاه پرینتر چندکاره نیستید.

پرینتر چندکاره مناسب چه افرادی است؟

دستگاه پرینترهای چندکاره مناسب کسانی است که به قابلیت هایی نظیر پرینتر، اسکن و کپی نیاز دارند و می خواهند به صورت مجزا از آن در منزل و یا محل کار استفاده کنند و البته فضای کمی برای دستگاه پرینتر خود دارند.

مزایای پرینتر چندکاره

به طور خلاصه مزایای دستگاه پرینترهای چندکاره شامل موارد زیر می شود:

  1. چند کارکردی

همان طور که در ابتدا گفتیم با این پرینترها می توان اسکن، کپی و فکس انجام بدهید.

  1. صرفه جویی در هزینه ها

از آن جایی که این پرینترها چندکاره هستند دیگر نیازی نیست برای استفاده از قابلیت های مختلف چند دستگاه پرینتر تهیه کنید به همین دلیل فقط با خرید یک دستگاه پرینتر چندکاره با قابلیت های مختلف در هزینه های خود صرفه جویی کرده اید.

  1. صرفه جویی در مصرف انرژی

از دیگر مزایای پرینتر چندکاره باید به این موضوع اشاره کنیم که هم در زمان و هم در انرژی صرفه جویی می شود.

  1. سرعت بالای تبادل داده ها

با فعال کردن اشتراک‌گذاری سریع داده‌ها با استفاده از اتصالات بی‌سیم و سرویس‌های ذخیره‌سازی نظیر iCloud، Google Drive و Dropbox در زمان صرفه جویی می شود.

  1. حمل آسان

بیشتر پرینترهای چندکاره وزن و اندازه بسیار کمی دارند و جم و جور هستند به همین دلیل فضای بسیار کمی را اشغال می کنند.

معایب پرینتر چندکاره

  1. به بررسی های دوره ای نیاز دارد

این پرینترهای چندکاره به بازدیدهای دوره ای به طور منظم نیاز دارند البته این یک عیب نمی باشد چون تمام پرینترها به بررسی های دوره ای به طور مرتب نیاز دارند ولی این موضوع مهمی برای پرینتر چندکاره است چون در صورت خراب شدن کارکردهای آن مانند چاپ، فکس، اسکن و کپی کار نمی کنند.

  1. انجام دادن چند عملیات مختلف زمان بر است

گاهی اوقات انجام کارها در پرینترهای چندکاره به طور همزمان یک ساعت زمان می برد، با توجه به 3 فاکتور سرعت دستگاه، زمان هر کار و تعداد کاربرانی که از آن بهره می برند در نتیجه هر کاری پشت سر هم می تواند چند دقیقه تا یک ساعت زمان ببرد.

چند نکته مهم در زمان خرید دستگاه پرینتر چندکاره

  • در زمان خرید پرینتر باید به سرعت چاپ دستگاه توجه داشته باشید تا تاخیری در کار شما ایجاد نشود یعنی این که در یک دقیقه چند کاغذ چاپ می کند.
  • نکته مهم دیگر کیفیت چاپ پرینتر می باشد و باید بگوییم پرینترهای چندکاره لیزری از کیفیت چاپ عالی برای پرینت متون، اسناد و... برخوردارند و پرینترهای چندکاره جوهر افشان کیفیت بسیار عالی برای چاپ عکس و تصاویر دارند، پس حواستان به لیزری یا جوهر افشان بودن دستگاه پرینتر چندکاره باشد.
  • دیگر نکته مهم کیفیت ساخت و طول عمر دستگاه است پس بهتر است در انتخاب و خرید دستگاه پرینتر چندکاره بسیار دقت کنید.
  • هزینه‌های نگهداری پرینتر که شامل هزینه های خرید کارتریج، تعمیر و سرویس دستگاه می شود پس بهتر است دستگاهی را خریداری کنید که قطعات آن به آسانی در بازار پیدا شوند.
  • ویژگی های عمومی پرینترهای چندکاره شامل نوع اتصالات بی سیم، usb به رایانه شخصی، دسترسی به wifi، وضوح اسکنر، نوع عنصر اسکنر، سرعت قابل قبول و... می شود و باید به هنگام خرید دستگاه پرینتر خود نیازهای خود را در نظر بگیرید.

خواندن این مقاله توصیه می شود: مرکز خرید پرینتر و چاپگر در تهران